• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
  • /
  • Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
CRÍTIQUES
placeholder
Ferran Baile
PER: Ferran Baile

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

Publicat el: 15 de febrer de 2014

CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

UNA DELICIA DE MUSICAL

Un
petit clàssic contemporani. Una passejada divertidíssima, molt encertada i
plena de ironia, frescor i tendresa, amb el seu punt sanament “gamberro”, de
les relacions sentimentals de parella. Tot comença amb un hilarant primera
cita, pressionada per la presa (no tinc
temps, i si passem al següent cita?
). El periple vital transita per
l´enamorament ideal juvenil, la recerca frustrada i-o desesperada de parella (quin rotllo de tios!), el nuviatge, el
casament, l´arribada dels fills (poca
broma, quan som pares, perdem la neurona
), la rutina, la separació, la por
a la soledat (la separada escrivint el seu perfil a Internet), fins arribar a
la vellesa (ja m´he fet a tot!).

Son
sketchs encadenats que permeten als actors mostrar la seva versatilitat en la
creació dels diversos personatges i passar per les diverses edats, a un ritme
vertiginós, que els obliga a més a un canvi de vestuari en temps record. Tot un
“tour de force” físic i interpretatiu.

Actuant,
interpretant, composant personatges i cantant la magnífica partitura musical que
combina amb molta habilitat ritmes de jazz, gospel, fox-trot, swing, rock i
country.

Quatre versions i totes molt bones

És la
quarta versió que he vist d´aquest magnífic musical (Poliorama, primer estrena,
Teatre Marquina-Madrid, Teatre Apolo i ara al Teatre Goya). En totes les versions
m´ho he passat francament molt bé i quasi m´atreviria a dir que aquesta que es
pot veure ara al Teatre Goya és la millor. Mercè
Martínez
i Muntsa Rius estàn
magnífiques, amb moments antològics, Ivan
Labanda
fa autèntiques creacions dels seus personatges i Jordi Llordella complementa de forma
força eficaç un repartiment molt ben equilibrat. Elisenda Roca dirigeix amb elegància i les il.lustracions de Paula Bonet, excel.lent i imaginatiu
disseny del cartell i del programa, complementen l´acció encertadament com
element escenogràfic de fons a la pantalla. 

Andreu Guillén al piano i Victor Pèrez al violí s´encarreguen de
l´acompanyament musical en directe i inclús intervenen en l´acció en un moment
determinat de forma molt divertida. 

Autor i compositor d´èxit

Joe Dipietro (1961), que viu a Mannhattan, era un
escriptor de comèdies curtes fins que el 1992 va conèixer al productor i
compositor Jimmy Roberts. De la seva
associació va néixer :  I love you, you´re perfect…Now Change,
que es va estrenar l´1 d´agost de 1996 al teatre West Side Theatre, off
Broadway. Es va seguir representant de forma continuada fins el 27 de juliol
del 2008, essent la segona obra de la història més representada tot seguit a
Broadway, més de 5000 representacions. S´ha traduït a 12 idiomes i representat
a més 500 ciutats arreu del món i ha estat repetidament premiada, entre ells el
Toni (l´equivalent de l´Oscar al Teatre) al millor musical.

Uns actors i una direcció en estat de
gràcia

Mercè Martinez (Sabadell, 1976), actriu i
cantant, formada a l´Institut del Teatre, té una magnífica trajectòria com
actriu amb especial brillantor al món dels musicals. Ha interpretat recentment
la protagonista de La Vampira del Raval
(2012). També ha actuat entre d´altres a La
bella i la bèstia
(interpretant a la senyora Potts-2009-2010). En aquests
moments alterna les seves actuacions al Teatre Goya amb les gravacions de La Riera on interpreta a Nora. Actriu
amb molta força escènica ha estat premiada com a millor actriu amb quatre
premis Butaca (Full Monty, Paradís, La Vampira del Raval i T´estimo,
ets perfecte, ja et canviaré
). Per saber-ne més consulteu la seva
completíssima pàgina web, www.mercemartinez.com

Muntsa Rius, actriu i cantant, professora de cant
formada al Conservatori del Liceu, té una llarguíssima trajectòria com a
actriu, cantant i docent. Ha treballat repetidament amb Dagoll Dagom (Maricel, Flor de nit..), va protagonitzar
el West Side Story, dirigit per
Ricard Regüant (interpretant a María), va ser la Toby de Sweeney Todd, va treballar a Mamma
mía
, a Master class amb la Núria
Espert i va brodar la Sally del Follies
de Mario Gas. Ha estat professora de cant als televisius O.T i Buscant La Trinca i
ha intervingut com actriu a diferents sèries televisives.

Ivan Labanda.

Es
actor, interpret, doblador i guionista i director d´audiovisuals. Ha treballat
en diversos muntatges teatrals i intervingut a diverses sèries televisives, El retaule del flautista, Kubala- Moreno i
Manchón…
Fa poc es va incorporar als programes Polonia i Crackovia i és
qui fa la celebrada imitació de Tata Martino, aplaudida fins i tot a
l´Argentina. Va aconseguir el premi al millor protagonista de musical, per la
seva interpretació en aquest muntatge. Per saber-ne més, consulteu la seva
pàgina web, www.ivanlabanda.com

Jordi Llordella

Ha
estudiat a l´Institut del Teatre i al Conservatori Municipal de Terrassa. Ha
treballat a les companyies Comediants, Dei Furbi i Dagoll Dagom. També ha
intervingut en diverses pel.lícules i séries televisives.

Elisenda Roca, reconeguda, polifacètica i premiada
periodista que ha desenvolupat la seva amplia trajectòria principalment a la ràdio
i a la televisió, sempre ha tingut una vinculació des petita amb el teatre. Va
actuar i dirigir al Cercle Catòlic de Gràcia on actuaven els seus pares. Ja com
a professional es va estrenar amb Misteriòs
assasinat a Manhattan
, versió de la pel.lícula de Woody Allen, el 2006 al
Teatre Tívoli i posteriorment al Teatre Condal. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

No hi ha crítiques relacionades

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat