• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Articles
  • /
  • Assaig de Tender Napalm
ARTICLes
Aída Pallarès

per Aída Pallarès

Assaig de Tender Napalm

Publicat el: 7 de juliol de 2017

Tres anys. Han
passat més de tres anys des de que Sixto Paz va estrenar Pulmons a la Sala
Beckett. Tres anys de taquilles inverses, lligues de teatre i iniciatives
vàries. Tres anys de l’Efecte, Dybbuk, Pretty i hISTÒRIA. Ara, des de la Beckett del
Poblenou, passen per la batedora l’univers de Duncan Macmillan, l’estètica de
Blade Runner i l’estructura de la mítica Traició
de Harold Pinter. El resultat: Tender
Napalm
. Un espectacle que suposa, alhora, tot un gir en la trajectòria de
Sixto Paz. Més fosc, menys optimista.

L’obra, escrita pel
britànic Philip Ridley, explica la història d’un home i una dona encallats en
un punt crucial de la seva relació: S’estimen però ja no saben com
relacionar-se. Han perdut una filla i es passaran cinc anys enfrontant-se a les
seves debilitats i fortaleses, recordant, disseccionant la seva relació i
parlant d’amor, sexe i violència.

Anem a l’inici:
Dilluns, 2 de juliol. Són les cinc de la tarda. Un grup d’espectadors conduïts
per una servidora, entren a una mena de festa (o potser rave?) enmig de la Sala
Beckett. Estan drets, tenen els mòbils apagats i es miren, amb curiositat. Un
fetus mort presideix l’espai. Les portes,-una gran reixa-, es tanquen i un home
i una dona, Pau Roca i Ariadna Cabrol, comencen a parlar. No es miren, no es
toquen. I comencen a fer memòria, a endinsar-se en coves cada cop més fosques,
més brutals. Anem al final: Són les cinc i mitja de la tarda i, encara
compungits, comencem a fer(nos) preguntes.

Pau Roca,
protagonista i director de l’espectacle, ens explica que va llegir aquest text
fa uns quants anys i va flipar. Va al·lucinar amb la poètica de Ridley i l’univers
sensual i salvatge que plantejava. “És pura dinamita”. I per donar-hi més força,
va decidir sumar-hi un altre llenguatge: el circ. “La col·laboració de
Sixto Paz i PSIRC ha sigut una de les grans coses que m’ha passat com a creador”
explicava Roca. Potser perquè no s’han amotllat l’un a l’altre sinó que s’han
retroalimentat. Potser perquè un text tant visceral, tant al límit, necessitava
risc, necessitava circ. I potser perquè, com admetrà la companyia, “ens agrada
que l’espectador mai se senti còmode en els nostres espectacles”. Objectiu
aconseguit.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Grec Creació 2017

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Clàudia Brufau
Claudiabrufau
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Clàudia Brufau
Claudiabrufau
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat