• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Guillermotta
  • /
  • El llegat de la Motta
CRÍTIQUES
Phpthumb Generated Thumbnail
Carme Canet 256x256 Resize 240x240
PER: Carme Canet
Per abraçar Per meravellar

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA

El llegat de la Motta

Publicat el: 11 de febrer de 2026

CRÍTiCA: Guillermotta

Vaig anar amb la meva filla a veure Guillermotta. Ella no havia escoltat lletres de la Guillermina. Es va sorprendre per la seva actualitat, fer la seva feminitat i feminisme.

La Motta era així, femenina i feminista. I que la seva veu la reivindiqui un home em sembla de justícia poètica. Per què és així com superarem tantes injustícies i menysteniments. Amb homes que reivindiquin les dones.

Així doncs, “Ell”, Jordi Vidal, que a l’obra és “Ella”, Guillermina Mota, va rebre el Premi de la Crítica 2021 com a Millor actor de musical, mentre que els Premi Teatre Barcelona, el mateix any, li atorgaven, a més del Premi a millor ionterpretació de musical, el Premi a millor espectacle musical de proximitat.

Tres Jordi’s construeixen aquesta perla escènica, però que dona a conèixer cançons, que ara podrien sonar com a “Noves”. Jordi Prat i Coll signa la dramatúrgia i Jordi Cornudella no només l’acompanya al piano, sinó que és una peça clau a l’escenari.

Com a concert és magnífic!! però magnífic, magnífic. No cal dir però’s, però si n’hagués de dir un, seria que voldria saber més de la Guillermina!! Alguns la coneixem, poc, però la coneixem, i els que no… estic convençuda que els agradaria saber més coses, per què el repertori et situa en temes tan actuals i interessants, que et quedes amb les ganes de saber més del personatge.

Una dona trencadora en la seva època, atrevida, lliure i honesta. Una dona espectacular, com espectacular és la interpretació de Jordi Vidal, per mi una de les millors veus d’actor de musical.

La Motta era així, femenina i feminista

CRÍTIQUES RELACIONADES / Guillermotta

TÍTOL CRÍTiCA: Cor i talent

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La pócima cabaretera

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El miolar glamurós de la pantera

PER: Jordi Bordes
2026 03 17 Premis Anna Perez Dsc9442 QUADRADA. FOTO DE Arnau Pascual
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: info@recomana.cat

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat