• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Cicatrius (o contrapàs de mamuts i altres feres). Cia Vero Cendoya
  • /
  • Cicatritzar amb la dansa
CRÍTIQUES
Verocendoya0286 Jpg 1500x1000
Juliavernet3 689x688
PER: Júlia Vernet Gaudes
Per abraçar Per estremir Per transformar

VALORACIÓ

8

ANAR A FITXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Cicatritzar amb la dansa

Publicat el: 17 de setembre de 2025

CRÍTiCA: Cicatrius (o contrapàs de mamuts i altres feres). Cia Vero Cendoya

A la gespa de les Piscines Municipals de Tàrrega, se sentien de fons uns picarols i campanes com les que porten les vaques, que ens cridaven i van fer que tot el públic ens desplacéssim cap allà. Era l’inici del següent espectacle –ja que a les Piscines es presenten dues peces a cada funció–, que amb un aire de misteri i ancestralitat, ens presentava un grup que semblava una tribu, carregant les campanes, amb unes faldilles a quadres, unes pells a sobre i amb una ratlla negra pintada als ulls que, d’entrada, recordava a la dansa Haka dels maorí (però de muntanya). Es tractava de Cicatrius, una peça de dansa-teatre inclusiva (amb alguns intèrprets amb diversitat funcional, també professionals de la dansa), de la reconeguda companyia catalana Vero Cendoya, amb música original i en viu d’Adele Madau. Després de seguir la comparsa fins a l’altra cantonada de les piscines, sota els arbres, els cinc intèrprets (Hannah Zwaans, Jem Prenafeta, Juls Valls, Micaela Oxley, Antoine Normand) van començar una dansa, adés més coreogràfica, adés més teatral, que partint de danses tradicionals catalanes i sardes recorre les fases de cicatrització d’una ferida. En aquest cas, es tracta d’una coreografia molt més rítmica, ja que la part musical té un pes molt important en la dramatúrgia de l’espectacle, però amb un estil eclèctic molt marcat i característic de la companyia, que mira al públic de cara i als ulls, amb decisió –a diferència de moltes peces de dansa que miren a l’horitzó amb la mirada perduda i posat seriós. En les escenes més teatrals, uns bastons eren més que suficients per representar els objectes i situacions més diverses –una cabana, una gàbia, una arma, unes crosses, etc.–, esprement el potencial màgic del teatre.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Cicatrius (o contrapàs de mamuts i altres feres). Cia Vero Cendoya

TÍTOL CRÍTiCA: Esquellots tribals

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat