CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
All we need is Bach (i Mal Pelo també!)
Publicat el: 10 de maig de 2021
CRÍTiCA: Highlands. Cia Mal Pelo
María Muñoz i Pep Ramis i els ballarins de Mal Pelo tenen línia directa amb el sublim. Després de més d’una dècada explorant la música de Johann Sebastian Bach, Mal Pelo ha estrenat Highlands una gran producció que compta amb setze intèrprets sobre escena –vuit ballarins, un quartet de corda i quatre cantants. A la recerca d’un lloc espiritual, Muñoz i Ramis despleguen al Mercat de les Flors una experiència holística, en la qual la música en directe, la dansa, la paraula i les vídeo projeccions ens fan transitar pel desig de trobar un indret inhòspit enmig de la natura. En aquesta croada el diàleg entre música i dansa és l’exercici essencial per arribar a l’estat anhelat.
Highlands és un espectacle de dansa, però també un refugi místic construït amb música de Bach –en concret les Cantates i les Partitas (amb èmfasi en la versió de la Xacona per a quartet de veus i violí) i algunes peces de l’Art de la fuga– en diàleg amb la d’altres compositors: Henry Purcell, György Kurtág, Ärvo Part i Friederich Händel. La paraula irromp enmig de la coreografia i la música amb textos de John Berger, Erri de Luca i Nick Cave. Com és habitual, Mal Pelo crea un amalgama d’elements teixits a través d’una coreografia reflexiva i bella interpretada per un elenc formidable.
Seguir llegint a Núvol.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Highlands. Cia Mal Pelo
TÍTOL CRÍTiCA: “Highlands” no és tant high
PER: Júlia Vernet Gaudes

VALORACiÓ
7