• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Las canciones
  • /
  • Escoltar com el cor esclata
CRÍTIQUES
Las Canciones Esp
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Escoltar com el cor esclata

Publicat el: 24 d'abril de 2021

CRÍTiCA: Las canciones

Ha estat una bomba a Madrid i, a Barcelona, només se’ls ha deixat fer quatre funcoins. Que es van exhaurir amb un cop d’aire. És evident que hauria d’haver oportunitat per a una temporada més llarga, a Barcelona i, per què no, també amb gira per Catalunya. Perquè remou i diverteix a parts iguals.

Pablo Messiez és un mestre en donar versemblança a situacions surrealistes. Ara, ha volgut treballar l’escolta. Deixar que els actors escoltin cançons, i que això els remogui per a construir una peça que, va acabar arrelant-se en alguns aspectes de Les tres germanes de Txèkhov. Quan fa pocs mesos que Julio Manrique en feia una versió hermètica i potent d’aquest mateix títol, es poden reconèixer obsessions i ambicions d’alguns personatges .Però segurament tampoc era necessari. Txèkhov assegurava que ell feia comèdies que tothom llegia com a drames. Ara, Messiez, l’ha volgut transformar en una mena de coreògraf d’emocions amb aquesta peça esbojarrada, i amarga per moments. Teatre de Buenos Aires, indubtablement. Venen al cap El loco y la camisa o Gossos, de Nelson Valente.

Com ja va passar a El temps que estiguem junts (un treball que va servir perquè l’autor coincidós amb els membres de la Kompanyia del Lliure, al 2018) el treball actoral és clau. L’autor i director modula cada personatge en funció dels reptes i desigs de cada intèrpret, fins a construir una simfonia coral remarcable. Jugar en un pla abstracte permet fer-los coincidir en aquesta raresa. El públic disfruta les rèpliques, sovint d’un humor ben negre i absurd. La vitalitat ofegada procura agafar aire escoltant i ballant frenèticament My sweet lord de George Harrisson (la pausa de 15 minuts és d’una exuberància brillant que recorda Jan Lauwers). O provant d’aixecar l’ànima amb El mar dels Manel.

Jugar amb les cançons i fer-ne una trama amb sorpreses ja ho ha treballat Carles Alberola (Besos),o Llàtzer Garcia (Esquivel). El joc de Messiez no s’acaba amb la forma. També aconsegueix que el públic s’hi sumi. Com si fos un teatre dels sentits: Convida a tancar els ulls i, a l’oïda, se li apareix el tacte amb la butaca. Trasbalsa fins a aconseguir que balli i aclami el seu Moscou particular. I que hi sigui Txèkhov o no, ja és el de menys. Messiez enxufa energia positiva des de la buidor del personatges i la intensitat vital dels actors. Brutal.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Las canciones

TÍTOL CRÍTiCA: Menú de Spotify amb salsa Txékhov

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tractat (rus) sobre les cançons de Pablo Messiez

PER: Martí Figueras
Martí Figuerasquadrada
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Calleu, i escolteu com el llarg dia s’acaba

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat