• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Broggi per Broggi
  • /
  • Broggi per Broggi
CRÍTIQUES
placeholder
Aída Pallarès
PER: Aída Pallarès

VALORACIÓ

5

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Broggi per Broggi

Publicat el: 3 de juliol de 2018

CRÍTiCA: Broggi per Broggi

(…) El poema de Guilgamesh, espectacle encarregat d’inaugurar el (magnífic) Festival Grec d’enguany, compta amb tots aquests elements: la sorra, les canyes i un espai escènic al més pur estil Peter Brook, uns bons actors (Màrcia Cisteró, Toni Gomila, Ernest Villegas…), música en directe, l’acordió de Joan Garriga, el cavall de Montse Vellvehí… Tot allò que defineix el ‘llenguatge Broggi’. I aquest és, precisament, el principal problema del muntatge. Broggi abusa de Broggi fins a convertir el Guilgamesh en un auto homenatge al límit de la paròdia. Fins i tot hi apareixen tots els perles (des de Marc Artigau a Marc Serra passant per Pau Roca o Anna Juncadella) en forma de cor. Unes referències, tot s’ha de dir, que l’espectador poc habituat a Broggi possiblement no detectarà i, per tant, gaudirà de l’espectacle sense problemes.
De fet, estem davant d’un muntatge que si s’hagués representat a la Biblioteca de Catalunya, probablement no hauria aixecat tanta polseguera entre els assistents i hauria funcionat molt millor. L’espai del Teatre Grec és magnífic però també molt més gran que la Biblioteca. De manera que el bosc fet amb quatre canyes acabava sent això, un bosc fet literalment amb quatre canyes i el parlar i caminar lents – també habituals del llenguatge broggià-, es feien molt més lents. Gairebé eterns.

 Un ritme que, per sort, comença a accelerar-se quan apareix el sempre solvent Lluís Soler. Soler agafa una cadira i, com si es tractés d’una faula infantil, comença a explicar al nostre heroi que – atenció espòiler -, que “la vida s’escola entre els dits i l’únic que pots fer és viure-la”. De fet, El poema de Guilgamesh acaba sent ben bé això: una faula infantil massa narrada i, a estones, massa literal, com quan Soler parla d’un colom i aquest apareix projectat a la paret del fons. Potser no calia.

Cal dir, però, que és interessant i fins i tot necessari posar en escena un text totalment oblidat com el de Guilgamesh i comprovar, per exemple, l’impacte que va tenir en l’Odissea d’Homer o, fins i tot, en l’Antic Testament. El contingut (molt masclista, per cert) i la manera d’explicar-nos-ho, ens pot interessar més o menys, però mai està de més recordar que hi ha vida més enllà de l’eurocentrisme. 

Llegiu la resta de la crítica a El Nacional. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Broggi per Broggi

No hi ha crítiques relacionades

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat