• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Requiem for Evita
  • /
  • Lloyd Webber en petit format
CRÍTIQUES
imagen
Carme Tierz
PER: Carme Tierz

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Lloyd Webber en petit format

Publicat el: 10 de maig de 2018

CRÍTiCA: Requiem for Evita

En sortir a saludar, la nit de l’estrena,
Jordi Prat i Coll, director d’escena de Requiem
for Evita
i responsable de la seva dramatúrgia, va confessar que el que ell
volia era muntar Evita, un dels
musicals més icònics d’Andrew Lloyd Webber, però que no havia trobat productor.
Tant si feia broma com si no, el cert és que Prat i Coll pot sentir-se satisfet
perquè, en realitat, el seu espectacle no incorpora fragments d’un clàssic de
Lloyd Webber, sinó de dos: Evita i Jesus Christ Superstar. Una combinació afortunada
que permet als actors cantar els temes principals de tots dos musicals (i
lluir-se), i al director, articular una interessant reflexió sobre la fe i els
seus apòstols.

Sota una pàtina de frivolitat, aquesta comparativa
entre dues figures reverenciades –l’una va donar nom a una religió; l’altra, a
una mongeta (perona)…– perfila algunes idees més càustiques del que sembla: la
irracionalitat (o desesperació?) dels pobles que entronitzen personatges tan discutibles
com Eva Perón, el sentit mateix de la fe o la necessitat de l’home de crear mites
salvadors. Val a dir, però, que aquesta i altres reflexions són eclipsades per
la delirant posada en escena, per l’excel·lent feina dels intèrprets i per
recursos més propis del cabaret que d’una missa solemne: actors que s’adrecen
al públic, que es transvesteixen, que fan paròdia…

Per gaudir de Requiem for Evita, la proposta s’ha de llegir en clau de musical. Eva Duarte de Perón fa molt de temps que
ja no fascina: ben al contrari, amb opinions com les recollides al seu llibre La razón de mi vida (que a l’espectacle
es llegeix a mode d’Evangeli), l’admirada Primera Dama se’ns descobreix com una
reaccionària ridícula i patètica. En canvi, l’Evita de Lloyd Webber encara regna a l’olimp dels musicals. I
aquest rèquiem, amb la seva càrrega irreverent, l’impregna
d’una ironia que li senta prou bé. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Requiem for Evita

TÍTOL CRÍTiCA: Missa funeral

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ser o ser perona

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: No ploris per mi… Evita!

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una provocació divertida que alerta sobre el risc de divinitzar persones

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Acòlits d’Evita

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat