• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Sugar (Ningú no és perfecte)
  • /
  • NO US EL PERDEU
CRÍTIQUES
imagen
Ferran Baile
PER: Ferran Baile

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

NO US EL PERDEU

Publicat el: 27 de desembre de 2016

CRÍTiCA: Sugar (Ningú no és perfecte)

Premi de la Critica
2015 al millor musical i amb quatre nominacions als Premis Butaca 2016, els
tres actors principals i millor espectacle. 
Sugar, ningú no és perfecte,
és una molt divertida, estimulant i enginyosa versió de l´èxit de Broadway
inspirat amb la cèlebre pel.lícula de Billy Wilder, Some like is hot (traduida a España per Con faldas y a lo loco). Catorze actors i actrius a l´ escena i
tres músics, tots dins d´un espai relativament petit, però sàviament utilitzat.
Un gran espectacle amb el toc d´intimitat que el fa més entranyable.

Pau
Doz
,
el director i a l´hora actor capaç de cobrir qualsevol eventualitat, sap
resoldre de forma brillant tots els problemes que planteja l´acció (despatxos
dels representants artístics, garatge on té lloc la matança de Sant Valentí,
tren camí de Miami, platja de Miami, Hotel-Club i sala de ball), i solucionar
de forma molt encertada l´ escena final, que no desvetllarem.

Portat amb el ritme
precís i interpretat per un conjunt d´actors i actrius amb força ofici dins del
musical i que es nota que s´ho passen bé treballant junts, Sugar, ningú és perfecte funciona com les agulles del rellotge i
ben aviat l´espectador s´oblida de Marilyn Monroe i es deixa portar per
l´encant  juvenil de la “pizpireta” Bealia Guerra i per el ben conjuntat
treball de Xavi Duch (Jerry-Daphne)
i Ruben Yuste (Joe-Josephine), que
no fan enyorar a Jack Lemmon i Tony Curtis.

La proposta escenica funciona
i et capta i et deixes portar, amb un Carles
Sánchez
que broda al gangster Botins-Palazzo, una Maria Santallusia que fa una creació de Sweet Sue la jefa de
l´Orquestra femenina, composada a més per les encantadores Ariadna Canals, Anna Lagares
i Lorena Canals, i el seu maldestre
marit Dani Claramunt. Completant el
repartiment i amb un molt bon treball coral, estan Javier Arroyo, Adrià García
(espectaculars les seves acrobàcies), Oscar
Planells
i Hugo Riveros, que es
desdoblen amb eficàcia, com actors i ballarins, donant vida a diversos
personatges. El veterà actor valencià Pep
Cortes
interpreta al mil.lionari Sir Osgood Fielding.

La coreógrafa Laura Olivella ha composat unes dinàmiques i
vistoses coreografies. La direcció musical és de Bernat Hernàndez que dirigeix la mini-orquestra en directe des del
fons de l´escenari, integrats a l´acció. Destacar també la bona traducció i
adaptació del text a cura de Roser
Batalla
i Roger Pera.

El muntatge, una
producció independent de Som-hi Films
 va ser estrenat el 18 de desembre del
2015 al Gaudí Teatre, amb Ivan Labanda (ara interpretant al marqués malvat
d´Scaramouche), Xavi Duch i Bealia Guerra.

ELS
ACTORS

A Bealia Guerra l´hem pogut veure amb
papers protagonistes a forces musicals com Grease,
Fama, El somni de Mozart, Chicago
..i en muntatges teatrals com El casament dels petits burgesos i Romeo i Ofelia. Es actriu, ballarina i
coreògrafa,  

A Xavi Duch, tot un especialista dels
musicals, a El petit príncep, Fama,
Spamalot, Los Miserables, Hair, Pippi Langstrump, Tom Sawyer detectiu
,
entre d´altres. També va doblar a Olaf, en la pel.lícula de Disney, Frozen.

Ruben
Yuste
,
va aconseguir el Premi Broadway World del públic per la seva interpretació al
musical, Evil dead. També ha treballat a Grease, Mamma mía, Spamalot, Los
Miserables i recentment a Mar i Cel, interpretant a Malek, rebent el premi BMW
2015 al millor actor de repartiment.  

Maria
Santallusia
,
forma part de la companyia Egos Teatre i recent ment l´hem pogut veure a Renard o el llibre de les bèsties
(Teatre Lliure).

Dani
Claramunt
,
també ha treballat en forces musicals (The
Full Monty, Jeckyll&Jyde, Zorba el griego.
.).

Carles
Sanchez, Javier Arroyo, Oscar Planells
i Hugo Riveros, també han estat a forces
musicals (Mamma mía, El fantasma de la
ópera, El violinista en el teajado, Grease, Memory, Hello Dolly, Cabaret
…).
Adrià García a més ha treballat en
espectacles de circ i acrobacia.

Pep
Cortés

té un llarg historial dins del teatre valencià i també al cinema i la
televisió.

ELS
CREADORS

Pau
Doz
,
actor, director, cantant i ballarí. Llicenciat a l´Institut del teatre i amb
estudis de cant al Conservatori del Liceu. Ha estat compositor de les músiques
de diversos espectacles i a treballat com actor a les companyies Veus Veus,
Tamquam, Catacrac i Guasch Teatre. Ha treballat als musicals Grease, Hair i A força de cançons i La flauta
màgica
(Dei Furbi). A co-dirigit i produït amb Laura Olivella els
espectacles Next Stop i El Tencanous.

Bernat
Hernández

és un  reconegut músic, amb diversos CDs
de composicions pròpies, format al Conservatori del Liceu i a l´Escola Superior
de Música de Catalunya (ESMUC), amb una gran experiència i formació,
especialitzant-se en la música de jazz. www.bernathernandez.com

Laura
Olivella
,
és ballarina, coreògrafa, actriu i directora de l´escola Som-hi Dansa. L´hem
pogut veure a espectacles com A força de
cançons
(Eixample Teatre-2011), Let´s
Jazz
(2013) i Next Stop (2013). http://somhidansa.cat

SUGAR
AL CINEMA i AL TEATRE

La pel.lícula Con faldas y a lo loco (Some Like it hot),
es va estrenar el 1959, dirigida pel gran Billy Wilder i amb les
interpretacions antològiques de Jack Lemmon i Tony Curtis i la mítica Marilyn
Monroe, George Raft (el gangster) i Joe E. Brown (el mil.lionari gigoló). Al
vestíbul del teatre hi trobareu curioses fotografies de la pel.lícula i dels
seus protagonistes.

El musical Sugar es va estrenar a Broadway el 1972
al Majestic Theatre de New York i es van fer 550 representacions. El 1992 es va
estrenar al West End de Londres. En castellà s´ha estrenat a Buenos Aires el
1998 (amb un jove Ricardo Darín interpretant a Jerry-Daphne) i a Mexico D.F, el
1975, on va estar mes de dos anys al Teatro Insurgentes (el mític cantant  Enrique Guzmán, interpretava a Joe-Josephine).
 

Si en voleu saber més,
no deixeu de visitar la página, www.sugarelmusical.com

Text: [email protected]

CRÍTIQUES RELACIONADES / Sugar (Ningú no és perfecte)

TÍTOL CRÍTiCA: Un musical espatarrant que no et pots perdre

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un divertit i digne homenatge a una pel·lícula mítica

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un notable divertiment musical capaç de resistir la comparació amb la magistral comèdia cinematogràfica que l’inspira

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Dels trets de metralleta al romanticisme

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Amb fidelitat al gran Wilder

PER: Víctor Giralt
Víctor Giralt
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Recuperant l’esperit de “NIngú no és perfecte”

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un bocí del Broadway més clàssic

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Coreografia espectacular en trama còmica i producció honesta

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat