• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Caída del cielo
  • /
  • Rocío Molina és una sirena que es dessagna
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Rocío Molina és una sirena que es dessagna

Publicat el: 19 de novembre de 2016

CRÍTiCA: Caída del cielo

Les mutacions de la bailaora (ella prefereix anomenar-se danzaora) de Rocío Molina són constants. El seu flamenc que ja ha flirtejat amb el hip hop o, sobretot, la dansa contemporània, ara troba intensitat en la quietud. Els seus braços, les seves cames al límit de l’equilibri denoten una serenor inquieta, que busca el gir, el tomb. Per això, ara, inspirant-se en els gravats de las Goyescas opta per transvestir-se en sirena que taca de sang allà per on camina. És el preu de passar d’eterna a mortal. De ser assexual com un àngel a patir la intransigència dels ovaris, a gaudir de la possible vida al ventre. Abans, pel camí d’optar per la vida del precipici ha buscat la provocació sexual, ha trobat el plaer menjant patates fregides i ballant com si estigués posseïda per un esperit maligne, que roba ànimes.

Rocío Molina és un ventilador d’energia. Com era Carmen Amaya, li agrada recordar sense l’ambició de voler-se comparar, però. La va poder homenatjar en una acció de carrer a la font que té el seu nom a la Barceloneta i, poc més tard, dins de l’espectacle La capitana, al TNC (2013). També agermanant-se amb el hip hop a Felahikum (2015) i, fins i tot en un work in progress que pot acabar en espectacle acabat el 2018 amb els Cabosanroque: Impulso (2016).

A Caida del cielo es pot descobrir una artista que sap condensar l’energia des del no moviment. La vida, tot i que faci que la lluna s’ompli de sang, és una celebració contínua. Amb apoteosi final amb tots els músics corejant-la. Abandonant el cante per agafar un baix o passant-se de guitarra espanyola a elèctrica per marcar-se un flamenc rock de molts decibels. Ella s’arqueja, i pica frenèticament de peus. Pero també balla arrossegant-se i tirant-se de genolls com un líder del rock. I tot i el dolor, el dubte de saber si s’ha triat el camí més sensat, acaba somrient, vivint i compartint amb llibertat i despentinant-se la seva decisió de trencar la correcció del cel. És cert que les transicions trenquen el clímax de cada quadre (que completa com si fossin postals, encara que inisiteixi que hi ha molt espai per a la improvisació) però la seva presència, ni que sigui d’esquenes, aporta un pes específic a l’escena. Gran, molt gran. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Caída del cielo

TÍTOL CRÍTiCA: Alta volada

PER: Montse Otzet
Montse Otzet
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat