• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Celestina
  • /
  • Una Celestina del Sacromonte a l’Alhambra
CRÍTIQUES
imagen
Andreusotorra
PER: Andreu Sotorra

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Una Celestina del Sacromonte a l’Alhambra

Publicat el: 20 d'octubre de 2016

CRÍTiCA: Celestina

(…) El muntatge «Celestina», amb el segell estètic del Teatro de La Abadía però també amb el més tradicional de la Compañía Nacional de Teatro Clásico, és una obra difícil d’escenificar perquè és més aviat una novel·la breu. I això obliga els personatges a actuar encotillats pel text que inclou monòlegs dins dels diàlegs i a no deixar res per dir perquè la trama no s’espatlli.

L’actor i director José Luis Gómez ha transgredit d’entrada el perfil del personatge protagonista, el de la Celestina, i s’ha posat en la seva pell en un exercici de transformisme i amb un to que a vegades sembla que baixi del Sacromonte de Granada i a vegades es quedi passejant pels jardins de l’Alhambra amb un discurs i una actitud més senyorívola.

El muntatge, que no s’ha pogut escurçar més enllà de les dues hores i mitja sense interrupció, acaba arrossegant els espectadors per l’audició del text més que per l’acció dels intèrprets. Si bé l’espai escènic és gegantí —veient-ne les estructures, pensava que els ponts volants anirien molt bé per a l’espectacle «In memoriam. La quinta del biberó» i làmbientació de l’Ebre, del Teatre Lliure— la seva utilització sembla més feta per complir amb la grandària d’un escenari que per donar-li un resultat efectiu.

Deia que aquest muntatge respira aires del Teatro de La Abadía però també de la tradició del Clásico que ara fa trenta anys va fundar el desaparegut Adolfo Marsillach. Conjugar els dos estils no es feina fàcil i al final la balança s’acaba decantant cap a un costat o cap a l’altre. M’imagino una «Celestina» totalment trencadora: prostitució contemporània, macarrons explotadors i parella jove manipulada i víctima del seu clan. Esclar que, si fos així, potser aleshores sí que el mateix Fernando de Rojas s’aixecaria de la tomba i acabaria renegant de la seva obra. (…)

CRÍTIQUES RELACIONADES / Celestina

TÍTOL CRÍTiCA: A la major glòria de José Luís Gómez

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: José Luís Gómez es transforma en memorable alcavota , i ens recorda que Rojas era un gran transgressor

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una magistral alcavota de José Luis Gómez

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: carn d’inquisició

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat