• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Requiem for Evita
  • /
  • Acòlits d’Evita
CRÍTIQUES
imagen
Núria Sàbat
PER: Núria Sàbat

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Acòlits d’Evita

Publicat el: 14 d'octubre de 2016

CRÍTiCA: Requiem for Evita

S’autoanomenen Les perones i s’han proposat divulgar la veu,
els fets i el pensament de qui honoren amb una fe i una fidelitat infrangibles:
la carismàtica Eva Perón. Fan reunions periòdiques en diferents indrets dels
país amb la idea de celebrar trobades i veure créixer el nombre d’acòlits i
simpatitzants. S’ajuden d’una vistosa ornamentació religiosa, d’una litúrgia efectiva
i d’una considerable capacitat de persuasió, però la seva basa principal és la
música; peces musicals de totes les èpoques i estils –sempre relacionades amb
el personatge, i de les quals David Pintó s’ha encarregat de versionar la
lletra per tal d’adaptar-les als objectius de la congregació– que mesclen tangos,
coples, una conegudíssima cançó popularitzada per Violeta Parra, una altra procedent d’un no
menys famós musical o la formidable “Don’t cray for me, Argentina” que va unir
les veus dels espectadors en un himne de germanor.

Anys després d’aquell Eva
Perón
, de Copi, estrenat al Teatre Lliure, Jordi Prat i Coll (Girona, 1975)
torna a un personatge que, segons diu, l’atrau i l’intriga. Aquesta vegada,
però, s’hi acosta des d’una òptica absolutament personal –a més del director
també n’és l’autor– i el converteix en un musical que li permet plantejar, en
un to casolà, distès, divertit i en algun moment fins i tot una mica burleta,
temes com la idolatria, el populisme, la devoció…

L’ofici, en el sentit més ampli de la paraula, és a mans de
tres perfectes oficiants amb xandall i sabatilles esportives que tan aviat
s’encarreguen de llegir les pàgines de La
razón de mi vida
–autobiografia d’Eva Perón– com de confessar, repartir la
comunió o passar la bacina.

La veu clara i potent d’aquest bon cantant i actor –amb una
sensacional vis còmica– que és Jordi Vidal, i la d’Anna Moliner –dolça, dúctil
i expressiva– s’adapten perfectament a les pautes marcades per Andreu Gallén,
pianista i director musical que imprimeix ritme, força i color al muntatge. Tots
tres conformen així un tercet brillant i compenetrat que sap guanyar-se el
públic des del primer moment.

Sigui perquè la complicitat que hi ha entre els quatre
components de l’equip –que ja van coincidir a Cruzados y liceístas (TNC, 2014)– és d’allò més evident; sigui
perquè la proposta és engrescadora o el personatge, temptador, el fet és que el
dia de l’estrena el ritual va funcionar, i el rèquiem va convèncer no només els
adeptes sinó també molts dels escèptics que omplien La Planeta, convertit en
temple i altar dels peculiars “perones”.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Requiem for Evita

TÍTOL CRÍTiCA: Missa funeral

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ser o ser perona

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: No ploris per mi… Evita!

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una provocació divertida que alerta sobre el risc de divinitzar persones

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lloyd Webber en petit format

PER: Carme Tierz
Carme Tierz
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat