• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Um belo dia
  • /
  • Dulce Duca fa mera-bitlles amb les maces i el so en directe
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Dulce Duca fa mera-bitlles amb les maces i el so en directe

Publicat el: 14 de maig de 2016

CRÍTiCA: Um belo dia

Els que reclamen el risc i la tècnica de circ depurada diran que l’exercici de Dulce Dica és molt prim. Que aquesta no fa malabars amb les seves maces. Però és que el treball d’aquesta artista, molt ben acompanyada per un còmplice instrumentista, sap construir una historia prou abstracta perquè cadascú capti matisos diferents i atrapi per la seva bellesa i, per moments, excentricitats divertides.

Les maces es converteixen per moments, en pilotes que reboten a terra amb els peus, però també amb una criatura que acaba amb la vida aparentment còmode i despreocupada. Amb aquest element en forma de bitlles (d’aquí ve el títol) Dulce Duca fa mera-bitlles. Duca, que també sap connectar amb el públic fins a aconseguir-se xicot per a un casament ideal en directe (vigileu si sou joves de seure a primera filera..), trena una història amb una música en directe que navega per quadres de bonica i feli plasticitat, i altres cops contrasta amb moments puntuals de dolor, contrarietat, que aporta constrast i ritme a les escenes. 

Efectivament, el treball que fa amb les maces és molt puntual. Però d’una originalitat notable i d’una dificultat extrema. Com la de fer equilibris sobre el coll de la maça amb les altra o la d’aconseguir fer equilibri amb la punta de la llenguamentre crida com una alarma que sona a desesperació pel comportamentd e fill preadolescent… o no. La interpretació és ben lliure. I com les flors de basar xinès que estampen i volen de la faldilla de l’artista, evoquen a sensacions molt puntuals en cada espectador. Però sempre generen sorpresa i produeix un somriure als llavis similar a la música que acombaia l’escena i que intervè com a convidat de pedra d’un conte amb molt d’aire, fresc.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Um belo dia

TÍTOL CRÍTiCA: Malabars emocionals i al·legòrics

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat