• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Kokoro
  • /
  • Molta dansa, un esquema de personatges i un pessic de comicitat
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Molta dansa, un esquema de personatges i un pessic de comicitat

Publicat el: 10 d'octubre de 2015

CRÍTiCA: Kokoro

Lali Ayguadé és una ballarina que projecta línies infinites amb els seus braços i les seves cames i, tot seguit, els fragmenta tant com vol, amb uns moviments mil·limetrats, mentre expressa en la mirada i el rostre l’actitud del personatge. Ara, per primer cop, es queda entre caixes en la seva primera coreografia de format mitjà. Quatre ballarins es desplacen, contacten, generen diàlegs coreogràfics i també de relacions de personatges, més o menys abstractes però d’un potent magnetisme.  Ella no és cap d’ells però hi és en tots. “Kokoro” vol dir ànima i, sota aquest títol, Ayguadé (amb la dramatúrgia de Jordi Oriol, menys tensada del que és habitual per no ofegar la dansa, que és la prioritat en aquesta escena) planteja diferents quadres: el descriptiu (els bancs d’Església i la homilia del mossèn); el narratiu (la relació dels personatges dins del temple o en altres claus de la coreografia); el conceptual (l’ànima compactada occidental davant l’africana, molt més lliure, amb una torsió d’esquena quasi innata, que insufla molt d’aire); o el de denúncia (la por a la Mort, la necessitat de viure amb plenitud la Vida).

La dansa que presenta Ayguadé fluctua entre dos móns: L’obert, de contacte amb les extremitats superiors i els cossos, àmplia, vistosa, que provoca enveja als espectadors de poder ballar-la; i l’introspectiu, en què el dolor s’accentua al rostre, són intants de “solo” que el tempo demana quietud i la il·luminació centra l’atenció al punt just. El poc text que es declama és prescindible, tot i que dóna colors còmics que permeten una connexió directa amb l’espectador, que riu de gust amb les insinuacions (marca de la casa) d’un irreverent Jordi Oriol.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Kokoro

TÍTOL CRÍTiCA: Un valor en alza

PER: Carmen del Val
Carmen Del Val
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ampliant horitzons

PER: Montse Otzet
Montse Otzet
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’altaveu del cos

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat